U.S. Radio and Television Broadcasts to Cuba at Crossroads

dwkcommentaries

In 1983 the Cuban American National Foundation, a once-monolithic lobbying group of Cuban exiles, helped persuade the Reagan administration to establish Radio Martí, which started broadcasting from Miami to Cuba in 1985, and TV Martí began in 1990. [1]

For most of its 30 years, the Martí services have been known for their anti-Castro, one- dimensional slant and advocacy. As a result, the Cuban regime has been very hostile to these services. It has made them illegal and often blocks their reception on the island.

The Martís, with a budget of $27 million, also have U.S. critics, including former American diplomats in Cuba. These critics “have considered them taxpayer-funded relics controlled by Cuban exiles that too often slide into propaganda, which has damaged their credibility.” In addition, “reports by congressional staff members and federal agencies, like the Inspector General for the State Department, have delivered stinging assessments” of Martí…

View original post 638 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: